روایتی از سه نسل ایثار در میدان مرکزی شهر / «سحرگاه شوم» در دهدشت اجرا شد

روایتی از سه نسل ایثار در میدان مرکزی شهر / «سحرگاه شوم» در دهدشت اجرا شد
نمایش «سحرگاه شوم» به نویسندگی و بازیگری شیرین میرقیصری با پرداختن به شهدای میناب در فروردین ۱۴۰۵ در میدان اصلی تجمعات شهر دهدشت (میدان مرکزی) برگزار شد.
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر :  ۳۵۴۵۸۴

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، نمایش میدانی «سحرگاه شوم» به نویسندگی و بازیگری شیرین میرقیصری، فروردین ماه ۱۴۰۵ در میدان مرکزی شهر دهدشت اجرا شد. این نمایش که با استقبال پرشور مردم همراه بود، داستان زنی به نام «لیلا» را روایت میکند؛ مادر شهید «زهرا» از شهرستان میناب که خود نیز دختر یکی از شهدای جنگ تحمیلی است.

 اکبر آیین، مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان، در تشریح این اثر گفت: «نمایش "سحرگاه شوم" در سه پرده روایت میشود. پرده اول به جبهه رفتن و شهادت پدر لیلا در دوران دفاع مقدس می پردازد. پرده دوم، فضای سحرگاه دهم رمضان و رحلت رهبر کبیر انقلاب را بازآفرینی میکند و در پرده پایانی، لیلا دخترش زهرا را در مدرسه شجره طیبه میناب تقدیم انقلاب می کند.»

 وی افزود: «واکنش مخاطبان و اشکهای همزمان آنها با اجرا، نشان داد که وقتی یک اثر نمایشی احساسات چند نسل را درگیر میکند، تأثیرگذاری عمیق و ماندگاری به جا میگذارد.

 همچنین موسیقی متن نمایش، نقشی کلیدی در هماهنگی با فضای احساسی اثر داشت.» این اجرا در چارچوب برنامه های فرهنگی هنری حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و با هدف گرامیداشت مقام مادران شهدا برگزار شد.

روایتی از سه نسل ایثار در میدان مرکزی شهر / «سحرگاه شوم» در دهدشت اجرا شد

روایتی از سه نسل ایثار در میدان مرکزی شهر / «سحرگاه شوم» در دهدشت اجرا شد

روایتی از سه نسل ایثار در میدان مرکزی شهر / «سحرگاه شوم» در دهدشت اجرا شد

 

ارسال نظر

پربازدید ها