به گزارش روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، اکبر آیین مسئول واحد نمایش حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای نمایش خیابانی «بیداری و لالایی» گفت: «این اثر با بهرهگیری از زبان نمادین و ریشههای عمیق اساطیری، تلاش میکند پیوند میان مقاومت امروز و حماسههای کهن شاهنامه را دوباره یادآوری کند. هدف ما نشان دادن این حقیقت است که پهلوانی در روزگار معاصر فقط در میدان جنگ نیست، بلکه در بیداری، اتحاد و ایستادگی معنا پیدا میکند.»
این نمایش به نویسندگی و کارگردانی میررضا رفیعی از ۲۲ فروردین ۱۴۰۵ بهعنوان تولید واحد نمایش حوزه هنری در نقاط مختلف شهر یاسوج اجرا شد و روایتگر هوشیاری مادران، غیرت جوانان و ریشهدار بودن فرهنگ ایرانی است.
رضا رفیعی سوق کارگردان نمایش نیز اظهار کرد: «در اجرای بیداری و لالایی تلاش کردیم از موسیقی زنده، فرمهای آیینی و حرکتهای تعاملی استفاده کنیم تا مخاطب با یک تجربه حماسی، امروزی و ملموس مواجه شود. این روایت، داستان دیروز و امروز مردم ماست.»
در این نمایش میررضا رفیعی، یاس یزدانشناس، بهار مردانی و طاهره عبداللهپور نقشآفرینی کردند. تدارکات اثر بر عهده صمد پوررحیمی و مختار آرانیان بود. موسیقی را علیرضا عسکری، محمدمهدی کاظمی، فردین کاظمی، علی دستیاران، محمد دستاریان، علی فریدونی و احد اسدپور اجرا کردند. عکاسی اثر را پرهام رفیعی،مستندنگاری را ثارالله آذریتون مدیریت صحنه را مهدی بهروزی و منشی صحنه را فتانه اعتمادی انجام دادند.









