به گزارش روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد؛ عبدالرسول شریفی، مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، از برگزاری نخستین کارگاه تخصصی تولید کمیک در استان خبر داد و گفت: برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد، کارگاه تولیدی کمیک با حضور قریب به ۱۸ هنرمند و علاقهمند به این حوزه کلید خورد. خوشبختانه استقبال از این کارگاه فراتر از تصور بود و هماکنون حدود ۱۵ مجموعه کمیک در حال تولید است.
وی با اشاره به مراحل پیشروی این کارگاه افزود: در فاز اول، روند طراحی استوریبردها به طور کامل به پایان رسیده است. در گام دوم نیز مرحله گرافیک و خروجی تصاویر رو به اتمام میباشد. خوشبختانه توانستهایم گامهای علمی و فنی این کارگاه را بر اساس یک نقشهراه دقیق پیش ببریم.
شریفی در ادامه به آخرین مرحله تولید این آثار اشاره کرد و گفت: گام نهایی این کارگاه که منجر به عنوانبندی نهایی آثار میشود، در روزهای آینده با همکاری واحد آفرینشهای ادبی حوزه هنری به اتمام خواهد رسید. این همکاری باعث میشود آثار کمیک از نظر متنی و روایی از غنای ادبی بالایی برخوردار شوند.
مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان در پایان با اشاره به سرنوشت این آثار اظهار امیدواری کرد: تمام آثار تولیدی این کارگاه برای اولین نمایشگاه کمیک استان آماده میشوند. همچنین در مرحله بعد، یک کاتالوگ گزارشی و تصویری از این آثار به چاپ خواهد رسید و این حرکت نقطه عطفی برای شکلگیری جریان حرفهای کمیک در استان باشد.